Projekt vzdělávání pracovníků vysokých škol Moravskoslezského kraje vyvrcholil dvoudenní konferencí

pátek 15. listopadu 2013 8:03 Autor: Martin Kůs

2013 11 konference Vanek 2HRADEC NAD MORAVICÍ – Dvoudenní odbornou konferencí vyvrcholil ve dnech 7. a 8. listopadu společný projekt Slezské univerzity v Opavě a partnerské Ostravské univerzity v Ostravě Rozvoj kompetencí managementu a pracovníků vysokých škol Moravskoslezského kraje (s podporou ICT). Hostil ji Hotel Belaria v Hradci nad Moravicí.

opvk vanek-logo

 „Tato konference se sice dá považovat za ukončení celého projektu, ale některé jeho dílčí části poběží až do prosince. Poté proběhne závěrečný audit a vyhodnocovací část a my konečně budeme přesně vědět, zda se vše podařilo naplnit podle plánů,“ konstatoval na začátku setkání RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D., hlavní řešitel projektu.

Ten se také ujal úvodního slova konference, kdy se zamyslel nad efektivitou systematického vzdělávání. Mimo jiné přítomným sedmi desítkám hostů představil celý projekt a jeho jednotlivé klíčové aktivity. Připomněl, že vše vlastně začalo ještě předtím, než byl projektový záměr oficiálně podán. Všemu totiž předcházel průzkum mezi potencionálními účastníky projektu, jehož cílem bylo přesně zmapovat, o jaké oblasti dalšího vzdělávání mají pracovníci vysokých škol zájem. Teprve poté přišlo na vytváření konkrétní náplně projetu.

„Projekt jsme zaměřili na vzdělávání pracovníků na všech stupních vysokých škol – managementu, akademiků, vědeckých i nevědeckých pracovníků, ale i studentů doktorského studia, tedy budoucích univerzitních pracovníků. Naší snahou bylo nabídnout jim kurzy a další vzdělávací možnosti tak, aby byli plně a kvalitně připraveni k výkonu své práce,“ shrnul základní informace o projektu Jindřich Vaněk.
 
2013 11 konference Vanek 3Jeho informace následně doplnila Mgr. Yvona Kaniová, které přítomné seznámila se zajímavými čísly a výstupy projektu. Mimo další se uskutečnilo 35 přednáškových cyklů a kurzů zaměřených například na jazyky, ekonomiku, marketing, tvorbu prezentací, komunikaci, asertivitu a další odbornosti. Už teď je jasné, že jednotlivé hodnotící ukazatele budou kladné a čísla počtu účastníků jednotlivých kurzů budou daleko vyšší, než se plánovalo. Jen mezi účastníky dalšího vzdělávání, kterých v řadách pracovníků řešitelé předpokládali osm stovek, si jich cestu na kurzy našlo 1 024, studentů doktorského studia se místo uvažovaných 50 zapojilo 124 atd.

Hlavní program konference byl rozdělen do dvou tematických bloků odborných sekcí. První se věnovala využití ITC ve vzdělávacím procesu, druhý se zaměřil na synergii. Řízením konference se ujala doc. PhDr. Helena Kolibová, CSc., která udílela slovo jednotlivým řečníkům.  

Od řečnického pultu zazněly i příspěvky věnující se například trendům využívání audiovizuální techniky ve výuce, spolupráci a možnostem nabízejícím se  vysokým školám ze strany Krajského úřadu Moravskoslezkého kraje, osobní zodpovědnosti vedoucích pracovníků VŠ či „souboji“ tradičních a moderních forem vy výuce cizích jazyků. Zkrátka dva dny byly využity naplno a přinesly řadu zajímavých příspěvků, které byly podloženy praxí a v procesu vzdělávání se opravdu dají aplikovat.

Fotoreportáž z konference najdete na facebooku Slezské univerzity

2013 11 konference Vanek 4

Sdílet
TOPlist Slezská univerzita v Opavě » www.slu.cz « Copyright © 2012-2015