Konstatovalo to dosud poslední detailní hodnocení dosavadních výsledků, které v červnu proběhlo za účasti celého řešitelského týmu, a to včetně zahraničního experta ze Skotska.

„Poločasu odpovídá zpracování tři desítek studijních opor, které budou od podzimu testovány ve všech ročnících bakalářského studia oboru Všeobecná sestra,“ uvedla vedoucí týmu doc. PhDr. Dagmar Mastiliaková, Ph.D., z Ústavu ošetřovatelství Fakulty veřejných politik. „Nadchází tedy čas, abychom se připravili též na potřebnou prezentační kampaň. Zatímco ve směru k akademické obci naší univerzity se projektu dostalo dostatečné medializace, nyní chceme expandovat rovněž mimo ni. Proto jsme část posledních konzultací věnovali přípravě prezentace projektu v zahraničním odborném tisku,“ dodala.

Opor má být v projektu, jehož páteří je vytvoření modulární struktury oboru o 24 modulech, zpracován dvojnásobný počet, takže řešitelé postupují podle stanoveného harmonogramu. Co tento systém výuky sleduje? „Modulární struktura v prvé řadě umožní jednoznačnou profilaci posluchačů oboru na aktuální potřeby zdravotnických a sociálních zařízení,“ objasňuje nikoliv poprvé a zřejmě nikoliv naposledy doc. Mastiliaková. Expert na implementaci Boloňského procesu v oboru Ošetřovatelství dr. Andy Gibbs z Edinburgh Napier University považuje cíle projektu, v němž přijal post zahraničního specialisty, za progresivní a ambiciózní. „O tom, že vytčené cíle projekt naplní, nepochybuji. Spokojen však budu teprve tehdy, když se jeho myšlenky podaří prosadit do ošetřovatelské praxe, což je jistě úkol ještě podstatně složitější,“ uvědomuje si dr. Gibbs.

Aby řešitelé mohli s výstupy z projektu veřejnost (univerzity, její pedagogy a studenty, ale též zaměstnavatele absolventů, státní autority jak z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, tak z Ministerstva zdravotnictví a dále všechny, kteří ošetřovatelskou péči potřebují) průběžně seznamovat, jsou na na tomto místě již nyní k dispozici dva Gibbsovy studijní materiály. V loňském roce vznikla „Příručka pro implementaci ECTS (European Credit Transfer System) ve studijním programu Ošetřovatelství na Slezské univerzitě v Opavě“, letos studijní materiál věnovaný klíčovým charakteristikám a metodologii reforem vysokého školství. „Mohou pomoci ke správnému pochopení změn, jež řešením projektu, už dříve samotným schválením podpořeného Evropským sociálním fondem i českým ministerstvem školství, sledujeme,“ shodují se dr. Gibbs a doc. Mastiliaková.