Foto: archiv AdCamp 2015 

Autoři: Daniel Rakowski a Patrik Kováč, studenti 2.ročníku oboru Hotelnictví

ZLÍN, KARVINÁ - Již po šesté se konala 15. - 16. dubna dvoudenní mezinárodní konference destinačního marketingu AdCamp 2015 ve Zlíně. Tato událost nabídla účastníkům necelé dva dny plné marketingu, zahraničních hostů a hlavně emocí. A proč zrovna emocí? Celá konference byla právě na téma emoce. O ty jde, když se řekne turismus a marketing. Pokud chceme zaujmout, musíme zapůsobit na emoce.

    První den byl rozdělen do čtyř bloků. První měl název "Turista pod drobnohledem", kde se pódia ujali známé osobnosti jako František Paikrt, Hynek Špinar, Kristers Krafts či Tomáš Blabla. V druhém na téma "Chybí turismu kreativní reklama?" se nechali vidět Carl Capalb, Petr Vlasák, Dana Potočková a Wadim Strielkowki. V dalších dvou blocích se jednalo o emocích ve službách služeb a digitálním světě a interfacu. Na druhý den byly připraveny workshopy na kreativní reklamu, IC a provozovatelé služeb, Jak využít emocí při tvorbě produktu turismu, Vytvoření zadání pro weby zabývající se turismem.
    
    A proč vlastně píšeme o této konferenci?  Daniel Rakowski společně s Patrikem Kováčem měli možnost se této konference zúčastnit. A ne jenom zúčastnit se, ale aktivně se podílet v programu „Studentská sekce,“ což je vlastně soutěž pro studenty vysokých škol.
"Škola nás tedy vyslala, abychom ukázali co v nás je. Dostali jsme zadání, ve kterém stálo, že máme vypracovat projekt, kde z neúspěšné či nevyužité kulturní či sportovní události vytvoříme atraktivní turistickou zajímavost. Záhy jsme zjistili, že jsme jediní, co ještě studují bakaláře a taktéž jediní co studují jiný obor než Marketingová komunikace," říká Daniel Rakowski.

Za necelých 24 hodin a s minimálním časem na spánek vytvořili Karvinští projekt s názvem "Rockoslez plnej hvězd." „Navrhli jsme marketingovou kampaň a druhý den ráno odprezentovali. V prvním kole nás bylo šest týmů a čtyřčlenná porota mající za úkol vybrat tři nejlepší projekty, které postoupí na hlavní stage do největšího kongresového sálu, co jsem kdy měl tu možnost navštívit. Už jenom to monstrózní jeviště mi nahánělo hrůzu. No a světe div se, byli jsme vybráni mezi tři nejlepší projekty. Začalo mi bušit srdce při představě jít na jeviště a předvést co v nás je. Ale přežili jsme to. Byla to úžasná zkušenost, na kterou nezapomeneme," shodují se oba reprezentanti OPF.

    Z konference si studenti do Karviné odvezli třetí místo: „A také zkušenosti k nezaplacení a hlavně hrdost a zkušenost, že i když nejsi přímo odborníkem v daném oboru, díky kreativitě, spolupráci a úsilí můžeš dokázat, že máš na to být úspěšný," konstatují oba závěrem.