Studenti diskutovali s odborníky o kontroverzním videu svých spolužáků

pátek 28. února 2014 12:09 Autor: Martin Kůs

Foto: Martin Kůs
OPAVA - Na podmínky, ve kterých video vznikalo, velmi slušná práce. Řemeslně dobrá filmařina, má vtip, nenudí, nelže, dobře směřuje k cílové skupině, které je určeno. Jako oficiální promo video univerzity ale nepoužitelné. Proč? Protože v něm prakticky není poselství, zkrátka chybí tam to, co by mělo propagační video mít – být nositelem vzkazu, reklamy či emocí.

Fotoreportáž z diskuse najdete na facebooku Slezské univerzity


Tak nějak by se daly shrnout názory, které padaly na přednášce a diskusi věnované virálnímu videu, jež proběhla 27. února. Setkání studentů, pracovníků Slezské univerzity a mediálních odborníků na půdě Ústavu fyziky Filozoficko-přírodovědecké fakulty vyvolala nedávná kampaň okolo videa studentů oboru Multimediální techniky Aleše Brunclíka a Jindřicha Mižďocha nazvaného Tady se plodí vzdělanost. To ve svém zárodku mělo ambice oficiálního videa Slezské univerzity, ale nakonec se stalo jen internetem šířeným hitem nedávné doby, který vidělo více než půl milionu diváků. Vše šlo ruku v ruce s mediální hysterií, kdy někteří novináři video skandalizovali jako kontroverzní, jiní jej dokonce označili za porno snímek.

Foto: Martin KůsNad virálním videem, určitým fenoménem současnosti, se nejprve zastavil především novinář, mediální odborník, pracovník TV Barrandov, ale mimo jiné také absolvent Slezské univerzity Leoš Kyša. Představil posluchači naplněné multimediální učebně Ústavu fyziky, mezi nimiž nechyběla ani prorektorka pro studijní a sociální záležitosti Slezské univerzity dr. Radmila Dluhošová, děkan Filozoficko-přírodovědecké fakulty prof. Zdeněk Stuchlík či vedoucí Ústavu fyziky dr. Stanislav Hledík, virální video v jeho úspěšné i neúspěšné podobě. Leoš Kyša popsal různé okolnosti a dopady virální tvorby v pozitivní i negativní rovině. Na konkrétních příkladech pak ukázal, proč některá videa viděná statisíci diváky nedokázala naplnit prvoplánový účel a naopak jiná, která se po sociálních sítích třeba ani tolik nešířila, přinesla svým zadavatelům velké zisky a úspěch. Přítomným také zdůraznil, jaké atributy musí virální video, a reklamní video vůbec, mít, aby splnilo svůj účel.

Foto: Martin KůsZajímavým vstupem byla hodnocení opavského videa a reakce na něj odborníků z marketingu a reklamy, která zprostředkoval právě Leoš Kyša. Prakticky všichni se shodli v názoru, že po stránce virálu se jedná o dobrou práci, ale z pohledu propagačního účelu videa je označili za promarněnou šanci právě pro absenci reklamního obsahu.

Ve druhé části se profesionální střihač České televize Jaromír Vašek zaměřil na filmařskou techniku a technické provedení videa Aleše Brunclíka a Jindřicha Mižďocha. Ve svém komentáři Jaromír Vašek slova svého předřečníka měnil na praktický rozbor díla a opět v souladu s dalšími připomněl důležitost sledování reklamního cíle, který je nutné zohledňovat od samého počátku přípravy videa. Z technického pohledu pak označil za nedostatky studentské práce hlavně zdlouhavost videa, tedy nevyužití možností svižnějšího střihu, a barevnou koncepci díla, které působí až moc nepřirozeně v teplých, žlutých odstínech. Přesto tvůrcům složil poklonu a ocenil, že v přístrojových, finančních, časových nebo lidských podmínkách, které při natáčení měli, odvedli dobrý kus práce.

 

Sdílet
TOPlist Slezská univerzita v Opavě » www.slu.cz « Copyright © 2012-2015