Týden slezské kuchyně opět nabízí gastronomickou tradici Opavského Slezska
OPAVSKO - Tradiční pochutiny Opavského Slezska. To je ústřední téma druhého ročníku akce Týden slezské kuchyně, na jejíž realizaci se podílí i Ústav lázeňství, gastronomie a turismu Slezské univerzity. Gastronomické podniky na Opavsku znovu od 10. do 19. dubna do své nabídky zařadí tradiční regionální jídla připravená podle tradičních receptů a pozvou na ně své hosty. Ti následně ohodnotí nejen svoji spokojenost, ale také zájem o podávání těchto pokrmů v celoroční nabídce.
„Do akce se letos zapojilo devatenáct podniků, kteří ji chápou jako projev sepjetí se zdejšími tradicemi, vyjadřují svůj patriotismus, a touto cestou přispívají k rozvoji a zkvalitnění zdejšího cestovního ruchu. Opět svoji nabídku rozšířily o jídla připravovaná buď podle receptů, nebo ze surovin, které jsou s Opavským Slezskem spojeny. Hosté je tak mohou nejen ochutnat, ale i ohodnotit a případně i získat některou ze zajímavých cen, samozřejmě také ve vztahu k regionální gastronomii,“ říká k Týdnu slezské kuchyně Mgr. Alexandr Burda ze Slezské univerzity s tím, že seznam zapojených restaurací a další informace najdou zájemci na www.slezskakuchyne.cz.
Hlavním iniciátorem akce je Změna pro Opavu, Slezská univerzita ji zaštítí profesně a vedle Destinačního managementu Opavské Slezsko se patronem stalo Statutární město Opava.
Také letos Týden slezské kuchyně přímo předchází otevření turistické sezony na Opavsku. Podniky, které na výzvu slyšely, nejdou hosté jak v Opavě, tak jinde. Vedle těch, které smysl akce pochopily už loni a přihlásily se znovu, doplnily seznam účastníků i další, především mimoopavské podniky. Nechybí ani loňský vítěz zákaznického hlasování restaurace U Mlynáře v areálu Mlýn U vodníka Slámy v Háji ve Slezsku.
„Podle našeho průzkumu před prvním Týdnem slezské kuchyně v roce 2014 na otázku "Co je to slezská kuchyně?", dokázala odpovědět jen dvě procenta obyvatel regionu a říci některé konkrétní jídlo dokázalo asi šest procent dotazovaných. Dnes si troufám říci, že toto procento významně narostlo, o čemž svědčí zvýšený zájem o tyto speciality v restauracích a konec konců i zájem o naše tematicky takto zaměřené akce a degustační večery v Gastrocentru Slezské univerzity,“ konstatuje Alexandr Burda.